DHL ujawnia azjatyckie trendy handlowe i odkrywa ich wpływ na łańcuchy dostaw

Wykonane przez DHL badanie azjatyckich trendów handlowych („Demystifying Asia Pacific Trends”) zawiera analizę trendów handlowych regionu APAC (Azja i Pacyfik) oraz ich wpływ na tamtejsze łańcuchy dostaw. W dzisiejszym globalnym środowisku makroekonomicznym region APAC, zajmujący pozycję najdynamiczniej rozwijającego się regionu świata, pozostaje promykiem nadziei i kluczowym sektorem rozwoju. Znaczenie tego regionu dla handlu światowego będzie nadal rosło, a według najnowszych prognoz, do 2030 roku tamtejsze szlaki handlowe będą stanowiły 50 proc. piętnastu szlaków kluczowych.

Pojawiające się centra produkcyjne, rosnąca konsumpcja krajowa oraz dynamiczny wzrost handlu elektronicznego są kluczowymi elementami stymulującymi trwały rozwój. Chiny pozostają niekwestionowanym centrum produkcyjnym, pomimo dywersyfikacji i ukierunkowania działalności spółek na sąsiednie rynki wschodzące, takie jak Indie czy Wietnam. Firmy adoptują tzw. strategię „Plus One”, co jest wynikiem rosnących kosztów pracy, potrzeby zwiększenia poziomu odporności i solidnego potencjału na tych rynkach. Inicjatywy handlowe, takie jak Trans-Pacific Partnership (TPP) sprawią, że państwa regionu APAC, a zwłaszcza Wietnam, staną się atrakcyjniejszymi bazami produkcyjnymi.

Istotne znaczenie ma inwestowanie w sześć gospodarek azjatyckich o wysokim potencjale (Chiny, Indie, Tajlandia, Wietnam, Indonezja i Malezja) i – w związku z tym – w sześć kluczowych szlaków handlowych, takich jak Chiny-Indie czy Chiny-Indonezja, które do roku 2030 znajdą się w piętnastce globalnych szlaków handlowych.

– Aby skorzystać z rosnącego obrotu towarów regionalnych firmy powinny planować inwestowanie w 6 gospodarek azjatyckich i rozszerzać takie inicjatywy jak TPP, ASEAN, Economic Community (AEC) oraz infrastrukturę kolejową i drogową, aby eliminować bariery handlu wewnętrznego APAC i zwiększać multimodalne rozwiązania transportowe. Przedsiębiorstwa mają okazję, aby przyjąć nowe strategie świadczenia lepszych usług niższym kosztem – stwierdza Mei Yee Pang, wiceprezes Innovation, Solution Delivery & Service Management APAC, DHL.

Transgraniczna infrastruktura sektora e-commerce będzie głównym elementem umożliwiającym istotny rozwój w tym regionie. Rozwój tego sektora umożliwił małym i średnim firmom dostęp do nowych rynków, doprowadzając do zwiększenia obrotów w handlu transgranicznym.

– Azja i Pacyfik to największy i najdynamiczniej rozwijający się region sprzedaży B2C, który odnotował sprzedaż rzędu 877,61 mld w sektorze e-commerce w roku 2015 oraz prognozuje wzrost rzędu 1,89 tln do roku 2018². Rozwój sektora e-commerce wprowadził zmiany nawyków i oczekiwań klientów. Zapotrzebowanie klientów w regionie APAC jest ukierunkowane na wysoce spersonalizowane podróże zakupowe z udogodnieniami typu realizacja zakupów w trybach „online” i „offline” i opcją swobodnego poruszania się pomiędzy kanałami – stwierdza Malcolm Monteiro, prezes, Asia Pacific DHL eCommerce.

– Aby sprostać oczekiwaniom klientów, firmy muszą przyjąć strategię wielokanałową. Ułatwienia są dla klientów równie istotne, co dostarczanie szybkich i niezawodnych rozwiązań logistycznych.

Zdaniem Alfreda Goha, prezesa Fast Growing Enterprises, DHL: „Usługi logistyczne w sektorze e-commerce ulegają dynamicznym zmianom w zderzeniu z nowymi wyzwaniami i szansami. Złożoność regulacji prawnych i fragmentacja rynku usług logistycznych zmuszają branżę do opracowywania lepszych, bardziej kompleksowych rozwiązań dla sprzedaży typu end-to-end, B2B, B2C oraz rosnącej sprzedaży typu B2B2C”.

Badane DHL podkreśla, że handel wewnętrzny APAC i sześciu gospodarek azjatyckich będzie nadal zyskiwał na znaczeniu. Współpraca pomiędzy rządami, firmami i dostarczycielami usług logistycznych zagwarantuje lepsze inicjatywy, umożliwiając jednocześnie pełne wykorzystanie własnego potencjału i wzrost wydajności łańcuchów dostaw w regionie.

Źródło – www.dhl.com.pl/pl.html

otwórz serwis kurierski
kokoma

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.