DPD planuje kupić Siódemkę

W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów 14 kwietnia 2014 roku został złożony wniosek przez DPD Polska o pozwolenie na zakup firmy kurierskiej Siódemka. Po wykupie DPD pozyskałoby łącznie blisko 24% rynku przesyłek kurierskich w Polsce. Szacunkowy obrót firmy po połączeniu może wynieść nawet 1 mln złotych.

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska całą sytuację komentuje następująco:

„Zakładając, że UOKiK pozytywnie rozpatrzy nasz wniosek, połączenie z Siódemką uzupełni naszą ofertę o innowacyjne, przyjazne dla klientów rozwiązania, w szczególności dla sektora handlu elektronicznego (e-commerce). Siódemka ma na tym polu bardzo bogate doświadczenie i sprawdzone know – how. Nasza firma zbudowała swoją mocną pozycję dzięki obsłudze klientów korporacyjnych. W czasach, gdy relacje handlowe z końcowym odbiorcą przenoszą się do Internetu, kapitał Siódemki postrzegamy jako niezwykle cenny”.

W odpowiedzi prezes zarządu Siódemka S.A. Jarosław Śliwa powiedział:

„Siódemka przez ostatnie lata rozwija się bardzo dynamicznie i wyznacza standardy na krajowym rynku usług kurierskich. Zostało to zauważone przez największe międzynarodowe sieci, z którymi skutecznie konkurujemy. Jesteśmy liderem we wprowadzaniu nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań dla klientów instytucjonalnych, w szczególności dla podmiotów z sektora e-commerce. Planowane połączenie stworzyłoby możliwość korzystania z naszych narzędzi i usług obecnym klientom obu spółek, stanowiąc wzajemne dopełnienie ich ofert”.

otwórz serwis kurierski
kokoma

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.