Poczta Polska czy kurier – kto rządzi na rynku dostaw dla e-commerce?

Ciągły rozwój rynku sprzedaży internetowej powoduje coraz wyższe zapotrzebowanie na operatorów zajmujących się dostawą przesyłek. Chociaż Poczta Polska w tej dziedzinie oferuje swoim klientom coraz bardziej rozbudowane i korzystne usługi, to jednak stale ma konkurencje w postaci firm kurierskich.

Puls Biznesu wskazuje, że głównym konkurentem dla Poczty Polskiej jest francuska La Poste, do której należy firma kurierska DPD Polska. Na początku 2014 roku sygnowała ona umowę z Abris Capital o zakup firmy kurierskiej Siódemka, która, jak wskazują eksperci, mogła wynieść nawet do 0,5 miliarda złotych. Połączenie DPD i Siódemki sprawi, że razem będą one posiadały aż 20% udziałów w segmencie kurierskim w dostawie przesyłek do osób prywatnych oraz klientów biznesowych.

Większa konkurencja na rynku dostawców powinna cieszyć kupujących. Badania mówią, że w ciągu tego roku w Internecie zamówimy towary o wartości nawet do 35 miliardów złotych. Duża zainteresowanie zakupami online obniża w ten sposób także koszty dostawy towarów. Również zauważa się wyższe zainteresowanie pracą na stanowisku kuriera – powstają stale nowe wakaty, a firmy kurierskie ciągle prowadzą rekrutację. W ten sposób pracy dla kurierów na pewno nie zabraknie w najbliższym czasie.

otwórz serwis kurierski
kokoma

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.