Poczta Polska planuje przejąć 20 proc. rynku paczek i przesyłek kurierskich

Poczta Polska to firma o 455-letniej tradycji, obecnie największy operator na polskim rynku. Poczta Polska swoją siecią obejmująca  7800 placówek, filii i agencji pocztowych, świadczących usługi Klientom indywidualnym i biznesowym.

Poczta Polska chce mieć 20% rynku przesyłek kurierskich, przesyłek ekspresowych i paczek do 2018 r.

Oferta Poczty Polskiej skierowana będzie głównie do małych i mikroprzedsiębiorstw, nawet tych, które wysyłają tylko po kilkanaście paczek miesięcznie.

– Wiedząc jak rynek wygląda, że jest zdominowany przez mikro- i małych przedsiębiorców, właśnie do nich, do wielkości ich biznesu, dostosowaliśmy naszą ofertę – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej.

Poczta widzi dla siebie nową szansę w dynamicznym rozwoju rynku e-commerce, którego roczny wzrost szacuje się nawet na 25-30 proc.

Co ma do zaoferowania Poczta Polska?

Usługę przedpłaconą oraz abonamentową. Specjalnie dla  mikro firm działających na polskim rynku e-commerce przygotowała  Pakiet PACZKA 15, 50, 200 oraz Pakiet POCZTEX 20, których ceny zaczynają się od 99,50 zł, a najdroższy kosztuje 999,50 zł.

Poczta Polska - usługi pocztowe

Dodatkowo zmianie ulegną godziny przyjmowania paczek.  W niektórych z 200 specjalnie wyznaczonych placówek czas wydłużono nawet do godziny 18.00. Oznacza to, że później nadana paczka nie będzie traktowana jak nadana w dniu następnym. Do dyspozycji klientów powstały także specjalne okienka do przyjmowania paczek. Poczta Polska po podpisaniu umowy dostarcza również klientom opakowania do przesyłek.

– Nie wydaje nam się, by to tempo miało spaść. Rynek e-commerce w Polsce nie jest dojrzały, wciąż się rozwija. Wiedząc jak rynek wygląda, że jest zdominowany przez mikro- i małych przedsiębiorców, właśnie do nich, do wielkości ich biznesu, dostosowaliśmy naszą ofertę. Na rynku polskim tylko jeden konkurent oferuje usługę przedpłaconą, abonamentową. Jednakże nasza oferta odróżnia się tym, że jest skierowana do najmniejszych, którzy zgodnie z naszymi badaniami, uważają, że są przez ten rynek odsuwani na bok – wyjaśnia Żurawski.

otwórz serwis kurierski
kurier2

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.

Dodaj swój komentarz jako pierwszy.