Poczta Polska traci pozycję monopolisty

Na rynku coraz częściej pojawiają się mniejsze firmy zajmujące się przesyłkami
pocztowymi, które skutecznie go wypełniają odbierając tym samym poczcie klientów.

Poczta Polska chcąc zatrzymać klientów oferuje coraz to nowe usługi, które mają przekonać społeczeństwo, że jest to firma nowoczesna, z tradycjami, która jest w stanie sprostać coraz to większym wymaganiom ludzi. Poczta Polska stawia na szybkość i pewność usługi. Tłumaczy, że jej ogromne doświadczenie to gwarancja, że przesyłka zostanie dostarczona do adresata bez uszkodzeń.

Nową usługą Poczty Polskiej jest szybka paczka mini. Już od 1 lutego 2014 roku Paczka mini może dotrzeć do adresata w ciągu jednego dnia od daty nadania. Opakowanie dla paczki mini można zakupić w placówkach pocztowych na terenie całego kraju. Osoby korzystające z internetu mogą kupić opakowanie w sklepie internetowym po dokonaniu przedpłaty. Opakowanie jest wysyłane pod wskazany adres mieszkania lub pracy.

Poczta Polska dodatkowo uatrakcyjniła usługę mini paczki wprowadzając ubezpieczenie przesyłki do wartości 500 zł. Opłata za ubezpieczenie wynosi złotówkę. Od 1 lutego zmieniają się ceny usług – za paczkę w standardowym terminie doręczenia trzeba będzie zapłacić 8, 5 zł. Cena za paczkę jednodniową to 9,5 zł. Paczką mini mogą być przedmioty takie jak: płyty DVD, CD, książki, zabawki, ubrania, kosmetyki. Ważne jest to, aby waga paczki nie przekraczała dwóch kilogramów.

Włodarze Poczty Polskiej twierdzą, że nadal istnieje zapotrzebowanie na wysyłanie mniejszych paczek, np:, jako prezenty. O ile listy ludzie częściej wysyłają za pośrednictwem poczty elektronicznej, to w przypadku paczek wolą korzystać z usług Poczty Polskiej, a nie prywatnych firm kurierskich. Wynika to z zaufania do znanej od lat na polskim rynku firmy, która ma ugruntowaną renomę. Mniejsze firmy zajmujące się usługami pocztowymi nie zawsze są w stanie spełnić wymogi klientów w zakresie dostarczania paczek. Często brakuje im punktów obsługi klienta. Ludzie nie chcą odbierać paczek w sklepie rybnym, czy w warzywniaku. Chcą być traktowani poważnie.

otwórz serwis kurierski
kokoma

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.