Podpisywanie umów przy pośrednictwie kuriera

Aktualnie coraz częściej zawierane są umowy za pośrednictwem internetu lub przez telefon. W tym przypadku podpisanie dokumentów najczęściej ma miejsce przez kuriera, który przywozi je do klienta, a ten składa na nich swój podpis.

Należy pamiętać o tym, że umowy tego typu dzielone są na dwa rodzaje – gdy kurierowi udzielone jest pełnomocnictwo firmy, wtedy umowę traktuje się jako podpisaną poza lokalem firmy, natomiast gdy kurier nie posiada pełnomocnictwa, wtedy umowa jest traktowana jako podpisana na odległość. Z umową przed podpisaniem należy się zapoznać. Często jednak są to wielostronicowe pisma, a kurier nalega, aby szybko je potwierdzić. W tym przypadku albo należy przypomnieć kurierowi o przysługujących prawach – klient zgodnie z nimi ma zagwarantowany czas na zapoznanie się z zapisami umowy, albo można podpisać dokumenty i zapoznać się z nimi na spokojnie. W przypadku takiej formy dostarczenia pism klientowi przysługuje bowiem prawo do odstąpienia od umowy w terminie do 10 dni od jej zawarcia.

Do podpisania dokumentów potrzebny jest na ogół dowód osobisty. Jeżeli umowa ma być podpisana przez innego domownika, wtedy należy przygotować stosowne oświadczenie o uprawnieniu jej do podpisu.

otwórz serwis kurierski
kurier2

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.

Dodaj swój komentarz jako pierwszy.