Sprawdzenie przesyłki przy kurierze

Man delivering parcel

Na stronach sklepów internetowych można znaleźć informacje o tym, aby zawsze sprawdzać zawartość paczki w obecności kuriera. Ma to na celu ewentualne sporządzenie reklamacji, jeżeli zawartość paczki będzie uszkodzona lub niekompletna. Jednak mało który kurier czeka na rozpakowanie paczki przez odbiorcę.

Zgodnie z artykułem 74 ust. 1 ustawy Prawa przewozowego klient nie może otworzyć przesyłki przed podpisaniem jej odbioru. Jest to związane z faktem, że jeżeli przesyłka byłaby otwarta wcześniej, odpowiedzialność za jej stan spoczywałaby na firmie kurierskiej. Dopiero jeżeli klient potwierdzi odbiór i ewentualnie zapłaci, gdy była wybrana usługa płatności za pobraniem, może otworzyć paczkę i poprosić kuriera o to, aby został przy tej czynności. Jednak należy pamiętać o tym, że zgodnie z przepisami nie ma on takiego obowiązku. Klient po otwarciu paczki i stwierdzeniu uszkodzenia przedmiotu bądź braków może skontaktować się z firmą kurierską i zgłosić szkodę. W tym przypadku należy poprosić o wydanie protokołu szkody – może przygotować go kurier lub biuro obsługi klienta firmy kurierskiej.

Wyjątkiem jest sytuacja, w której przesyłka przychodzi uszkodzona do kupującego. Wtedy Prawo przewozowe wskazuje, że odbiorca może otworzyć przesyłkę przed odbiorem. Wcześniej trzeba jednak przygotować protokół otwarcia przesyłki, który w przypadku braku stwierdzenia uszkodzeń może oznaczać dodatkową opłatę pobieraną od odbiorcy. W praktyce jednak zdarza się to rzadko.

otwórz serwis kurierski
kurier2

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.

Dodaj swój komentarz jako pierwszy.