TNT Express wprowadza ekspresowe dostawy nocne dla motoryzacji

Gwarancja doręczenia przesyłki do godz. 8.00 rano – oto unikatowa cecha wśród standardowych usług transportowych. TNT Express wprowadza kolejne innowacje do serwisu nocnego, uwzględniające potrzeby sektora motoryzacji.

Warszawa, 13 lutego 2014 – Rozwinięty system logistyki zwrotnej, możliwość skrócenia czasu dostawy do 7.00 rano, brak ograniczeń w zakresie miejsca odbioru i dostarczenia oraz wagi przesyłki, awizacja SMS – oto najnowsze elementy serwisu nocnego TNT Express. To jedyna firma kurierska w Polsce, świadcząca tego typu usługi.

– Proponujemy model obsługi, zapewniający synergię dostaw dziennych i nocnych. Korzystamy z globalnego doświadczenia w ekspresowej obsłudze importerów, bazując na gęstej, zintegrowanej sieci lotniczej i drogowej – mówi Robert Sopeła, menedżer warszawskiego oddziału TNT Express – Efekty? Wymierne oszczędności firm, wynikające z faktu, że ich technicy mogą zacząć pracę o kilka godzin wcześniej, a także korzyści związane z przeprojektowaniem systemu logistyki zwrotnej.

Awizacja SMS to system powiadamiania sieci odbiorców (np. techników, oczekujących na części zamienne). Wieczorem w dniu poprzedzającym dostawę dostają oni potwierdzenie kompletnej listy komponentów, które otrzymają rano. Dzięki temu mogą lepiej przygotować się do pracy – np. przyszykować potrzebne dokumenty do odesłania lub opakowania zwrotne do wymiany. Co istotne, wiadomości wysyłane są bezpośrednio przez TNT, co uwalnia klienta od tego obowiązku.

Pełną kontrolę statusu przesyłki na każdym etapie podróży gwarantuje autorski system IT. Kurier, po przybyciu z przesyłką do danej lokalizacji, skanuje unikatowy dla niej kod kreskowy. Informacja automatycznie trafia do systemu TNT wraz z danymi nt. terminu dostarczenia. Klient ma do nich dostęp online, w czasie rzeczywistym – nie musi oczekiwać na przesłanie. Co więcej, monitorowana jest każda, indywidualna przesyłka – nie zaś partia towaru. W przypadku, gdyby kurier dotarł po umówionej godzinie, system wygeneruje automatyczne powiadomienia, dostępne zarówno dla klienta, jak i centrali TNT Express.

– Dziś skuteczność terminowych doręczeń w serwisie nocnym wynosi 99,7% proc. – dodaje Robert Sopeła.

Innowacyjny system logistyki zwrotnej, wypracowany w toku obsługi klientów w Polsce, pozwala firmom zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy euro rocznie. Jego istotą jest bezpośrednia komunikacja TNT z siecią współpracowników zleceniodawcy, dotycząca np. obiegu opakowań zwrotnych. Ich droga jest monitorowana na każdym etapie. Podobny system wypracowano w zakresie obsługi zwrotów – np. urządzeń podlegających wymianie. TNT automatycznie generuje dokumentację (m.in. oznaczenia przesyłek), którą bezpośrednio dostarcza partnerom swego zleceniodawcy. Tym samym TNT przejmuje z rąk klienta czasochłonne formalności.

Dziś doręczenia w ramach serwisu nocnego realizowane są między godz. 1.00 w nocy a 8.00 rano (w standardzie) lub 7.00 rano (w opcji priorytetowej) na terenie całego kraju. Dostawy nie wymagają osobistej obecności odbiorcy – realizowane są za pośrednictwem specjalnych wrzutni i śluz. TNT stworzyło dla tej usługi odrębną infrastrukturę. Jej sercem jest centrum przeładunkowe w Łodzi, natomiast oddziały zostały rozlokowane tak, by zagwarantować dotarcie do każdego miejsca w kraju w ciągu 6 godzin.

Synergia serwisów to unikatowa wartość TNT Express. Dzięki połączeniu serwisów – międzynarodowych, krajowych oraz specjalnych – przedsiębiorstwa, posiadające magazyny poza granicami kraju, mają możliwość dystrybuowania swoich produktów do każdego zakątka Polski w ciągu 24 godzin. Dodatkowo, TNT uprzedzi odbiorców rano w dniu dostawy, że ich zamówienie jest już realizowane, a dostawa spodziewana jest w określonych godzinach.

– To usługa niezwykle istotna dla sektora motoryzacyjnego: wiele firm posiada magazyny poza granicami kraju, a dostawy do swoich serwisów realizują w ciągu 48 lub 72 godzin – mówi Robert Sopeła – Dziś mają alternatywę: gdy niezbędne staje się doręczenie w nocy, dla TNT nie stanowi to problemu. Serwis zostanie zmieniony, a dostawa – zrealizowana.

Rozwojowi usługi towarzyszy wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań IT, gwarantujących kontrolę i pewność dostawy. Nie bez znaczenia jest wyposażenie floty, jaką wprowadza TNT aby spełnić rygorystyczne normy jakościowe, oczekiwane przez sektor motoryzacyjny.

otwórz serwis kurierski
kokoma

kurier2.pl to pierwszy w Polsce portal poświęcony tematyce brokerów kurierskich. Wszystko co powinieneś wiedzieć o przesyłkach kurierskich: porady, aktualności, punkty kurierskie, firmy kurierskie, wywiady i ciekawostki w jednym miejscu.